– Iubitule, ai citit cartea pe care trebuia s-o citești pentru școală?
– Da, tati, normal că am citit-o.
– Și ce ți-a plăcut?
– Mmmmmm….
– Nu ți-a plăcut nimic?
– Mmmmmmm….
– Dar despre ce era vorba?
– Păăăăăăi…..
42% dintre elevii români de 15 ani sunt analfabeți funcționali. Patru. Zeci. Și. Doi. La. Sută. Asta înseamnă că deși toți știu să scrie și să citească, aproape unul din doi dintre ei nu înțelege ce a citit, conform unui studiu realizat anul acesta de Centrul de Studiu și Analize Educaționale.
Și nici măcar asta nu mi se pare aspectul cel mai trist. Cel mai trist, pentru mine, este că acești copii au ajuns așa din cauza noastră, a părinților și a profesorilor.
Copilul nu are nicio vină că nu îi place școala. Acest lucru ar trebui să intre în “job description”-ul fiecărui profesor: găsirea unei modalități de a preda materia respectivă astfel încât copiii să fie atrași către această materie. Câți profesori știți voi, care fac acest lucru? Câți profesori ați avut care și-au predat materia într-un mod care v-a făcut să rețineți până și astăzi, de drag și nu de frică, diverse definiții sau date predate acum poate mai bine de 30 de ani? Dacă am fost norocoși, am avut fiecare un astfel de profesor, poate doi. Dacă au fost trei în 8 ani (gimnaziu + liceu) putem spune că e cam și cum am fi câștigat la loto.
(…)
Citește mai mult pe www.celmaibuntata.ro!