Amândoi copiii mei au apreciat jocurile în care le era pusă la încercare îndemânarea. Amândoi sunt predispuşi să facă lucruri migăloase şi eu încurajez cât pot aceste abilităţi, fiind dovedit că partea a creierului care se dezvoltă în timpul acestor activităţi este aceasi care este responsabilă pentru abilitatea copiilor de a citi şi a înţelege matematica.
Deşi studiile care au descoperit această legătură sunt de dată recentă, am remarcat că ele sunt în concordanţă cu principiile pedagogiei Waldorf, unde copiii sunt încurajaţi înainte de toate în activităţi care le exersează motricitatea fină şi abia apoi, la o vârstă mai mare, le sunt introduse literele şi cifrele. De exemplu, fiica mea, în al treilea an de grădiniţă (echivalentul grupei mari) a învăţat să ţeasă şi face asta aproape în fiecare zi la grădiniţă (şi este foarte-foarte încântată şi mândră de proiectul ei!).
Întorcându-ne însă la copiii mai mici, Robert are şi el acasă diferite activităţi. El are acum 2 ani proaspăt împliniţi.
Activitățiile de mai jos sunt foarte simple şi cu lucruri pe care – cel mai probabil - le aveţi deja în casă. Ele sunt menite să vă arate că nu aveţi nevoie de investiţii sau jucării scumpe pentru a stimula dezvoltarea copilului.
Prima activitate necesită puţină plastilină şi agrafe de birou. Iniţial l-am încurajat să le fixeze în bucăţele de plastilină şi apoi să adune cât mai multe agrafe pe una din cele aflate pe verticală în plastilină.
Pentru a doua activitate aveţi nevoie de jucării şi elastice colorate. Puteţi folosi omuleţii în stil Waldorf, piese de Lego sau cuburi de lemn. Iniţial puteţi încuraja copilul să prindă elasticul şi să îl extragă dintr-o grămăjoară cu două degete şi apoi să îl pună în jurul jucăriei. Ulterior, puteţi să exersaţi şi culorile şi să grupaţi elasticele pe culori.
(…)
Citește mai mult pe www.amanicolae.ro!