Dacă în copilăria noastră şi până nu demult păpuşile Barbie le transmiteau fetiţelor ideea că femeia trebuie să fie înaltă, subţirică şi neapărat să aibă părul blond şi ochii albaştri, pentru a fi frumoasă, acum creatorii păpuşilor şi-au propus să vină cu un mesaj mai puternic: “frumuseţea nu contează atât de mult”, astfel că a apărut o nouă serie de păpuşi Barbie, care întruchipează femei puternice.
Noi păpuşi Barbie au fost modelate după artista mexicană Frida Kahlo, aviatoarea americană Amelia Earhart, bucătarul-şef Hélène Darroze, campioana la snowboard - Chloe Kimm, şi fac parte dintr-o serie dedicată femeilor celebre, pentru a onora Ziua Internaţională a Femeii.
În prima serie se numără şase sportive de înalt nivel, o regizoare (Patty Jenkins, care a făcut filmul de succes „Wonder Woman“), o femeie care luptă pentru apărarea vieţii în sălbăticie, două creatoare de modă, o jurnalistă, o actriţă şi o dansatoare. Chef Hélène Darroze, care deţine o stea Michelin, iar restaurantul ei londonez două stele Michelin, este a doua femeie de origine franceză care are o păpuşă Barbie, după înotătoarea Laure Manaudou, în 2010.
Seria „Inspiring Women“ le include, în afară de Frida Kahlo, pe aviatoarea americană Amelia Earhart şi pe matematiciana Katherine Johnson.
La începutul anului 2016, întreprinderea californiană a lansat versiuni ale păpuşii Barbie „cu forme“, „mică“ şi „mare“, şi de diferite nuanţe ale pielii.
La sfârşitul lui noiembrie 2017, Mattel a lansat o nouă păpuşă Barbie care poartă jihab, modelată după scrimera americană Ibtihaj Muhammad. Sportiva, care a fost prima atletă americană care a concurat la Jocurile Olimpice purtând jihab, a câştigat medalia de bronz cu echipa de sabie la Rio de Janeiro 2016. Barbie cu jihab face parte din linia „Shero“ de păpuşi produse de Mattel, fiind inspirată de femeile care depăşesc barierele sociale, precum Misty Copeland, care a fost prima femeia afro-americană dansatoare principală la American Ballet Theater, dar şi modelul supraponderal Ashley Graham.