Ne dăm cu părerea despre multe moduri în care comportamentul în timpul şcolii poate să influenţeze în bine sau în rău viitorul copiilor noştri. Însă unele idei nu sunt numai opinii, ci sunt şi demonstrate în urma unor cercetări ştiinţifice. Să vedem câteva dintre ele:
Abilităţile sociale de la grădiniţă pot arăta dacă vei merge la facultate sau vei avea un serviciu
Un studiu întins pe 25 de ani făcut de Pennsylvania State University şi Duke University a arătat că este o corelaţie importanta între abilităţile sociale ale copiilor la grădiniţă şi succesul lor peste 20 de ani. Despre ce abilităţi vorbim? Abilitatea de a coopera, de a fi de ajutor, de a înţelege sentimentele celorlalţi şi de a rezolva probleme.
„Acest studiu arată că printre principalele lucruri pe care le putem face pentru a asigura copiilor un viitor sănătos este să îi ajutăm să îşi dezvolte abilităţi sociale şi emoţionale.”, a spus Kristin Schubert, directorul programului.
Dacă încerci să fii "cool" la liceu, cel mai probabil vei avea probleme la maturitate
Unii copii încearcă în timpul liceului să pară mai maturi decât sunt, să câştige popularitate, să îşi influenţeze colegii. Aceşti tineri, arata un studiu, vor avea probleme câţiva ani mai târziu . Pentru a arăta şi a se simţi maturi aceşti tineri adesea îi imită pe adulţi bând, fumând şi dând mare importață sexului.
„Adolescenţii "cool" par să aibă mai multă popularitate printre colegii lor, dar în timp aceşti tineri au nevoie de comportamente din ce în ce mai exagerate pentru a-şi păstra aura de persoană "cool"”, a spus Joseph P. Allen, autorul studiului şi profesor de psihologie la Universitatea din Virginia.
Aşteptările părinţilor sunt esenţiale
Dacă ai aşteptări mari de la copilul tău în ceea ce priveşte studiile chiar de la început, atunci sunt şanse mult mai mari ca acesta să aibă rezultate mai bune la liceu şi facultate.
Studiul a fost făcut de către o echipă de la Universitatea din California şi a cuprins 6600 de copii născuţi în 2001. El a contrazis opinia ca rezultatele cele mai bune le obtin copiii cu resurse financiare mai mari.
Venitul părinţilor nu este la fel de important precum dorinţa lor de a avea un copil cu studii înalte. Astfel, 57% dintre copiii cu rezultate mediocre, aveau părinţi care nu acurdau mare importanţă studiilor, în timp ce 97% dintre copiii cu rezultate bune aveau părinţi care îşi doreau ca aceştia să înveţe cât mai bine.