Copilul a început şcoala. Emoţiile tale sunt mari, după cum este de aşteptat. Ai vrea să te implici, să fii de ajutor, să îţi exprimi opiniile. Ai vrea însă să nu pari băgăcioasă, să nu plictiseşti sau, şi mai rău, să enervezi.
Uite câteva lucruri de care este bine să ţii cont:
Ai răbdare
Primele săptămâni de şcoală sunt mereu obositoare pentru toată lumea – pentru profesori, copii, părinţi. Sunt multe acte de completat, multe reguli de învăţat, multe lucruri de cumpărat, un program nou cu care trebuie să te obişnuieşti. În timp, lucrurile se vor aşeza la locul lor. Desigur că ai 1000 de întrebări de pus, însă ai răbdare, pe parcurs ţi se va răspunde la ele. Păstrează comunicarea scurtă şi nu te apucă imediat să-i spui profesorului cum este copilul tău. Lasă-i să-şi construiască propria relaţie. Cam din săptămâna 3 ar fi utilă o întâlnire mai lungă cu învăţătoarea.
Vorbeşte despre lucruri bune
Plângeri aude destule – clasă nu este suficient de mare, sunt mulţi copii, nu este prosop la baie şi tot aşa. Cu siguranţă vei ieşi bine în evidentă dacă observi un lucru pozitiv şi îţi exprimi mulţumirea pentru el. Cu toţii avem nevoie să ne reîncărcăm bateriile.
Ajută, organizatoric
Dacă vrei să ajuţi atunci implică-te în treburile organizatorice de la început – ce trebuie cumpărat ca să fie clasa mai frumoasă, de ce consumabile este nevoie, cum se strâng bani de la părinţi etc. Învăţătoarea nu are cum să le facă singura pe toate şi cu siguranţă va aprecia ajutorul.
Adu actele care ţi se cer
Semnează ceea ce ai de semnat, adu actele care se cer. Este foarte dificil să urmăreşti că 30 de părinţi să facă asta. Cu siguranţă i-ai micşora foarte mult nivelul de stres învăţătoarei dacă ai face totul la timp.
Fii prezent
Nu este suficient să duci copilul la şcoală cu tot ceea ce are nevoie. Este bine să te implici mai mult, să te oferi să ajuţi acolo unde poţi. De la a bate cuie în perete pentru a pune un tablou până la a pregăti o lecţie specială. Dacă copilul vede că tu şi învăţătoarea lucraţi împreună şi există un respect reciproc atunci şi el va avea o mai mare înclinaţie să o aprecieze.
Cum a fost comunicarea cu învăţătoarea copiilor tăi până acum?