Sari la conținut

Copiii care își înțeleg și își gestionează emoțiile tind să se descurce mai bine la școală

Noile cercetări ale Asociației Americane de Psihologie (APA) publicate în revista Psychological Bulletin au legat inteligența emoțională cu realizările academice - note specifice îmbunătățite și scoruri standardizate ale testelor. Având în vedere că zona inteligenței emoționale a fost studiată formal încă din anii 90, studiul este apreciat ca fiind prima metaanaliză cuprinzătoare care o leagă de succesul în școală.

Ce a descoperit studiul

Carolyn MacCann, doctorand la Universitatea din Sydney și autor principal al studiului și colegii ei au analizat datele din peste 160 de studii, reprezentând peste 42.000 de studenți din 27 de țări (mai mult de 76% de limbă engleză), publicate între 1998 și 2019. Studenții erau de la școala gimnazială până la universitate.

Cercetătorii au descoperit că studenții care aveau inteligență emoțională mai mare tindeau să obțină note mai mari și scoruri mai bune la teste decât cei cu inteligență emoțională mai mică.

Într-un comunicat al APA, MacCann, a explicat, „Studenții cu o inteligență emoțională mai mare pot fi mai capabili să gestioneze emoțiile negative, cum ar fi anxietatea, plictiseala și dezamăgirea, care pot afecta negativ performanțele academice. De asemenea, acești studenți pot fi mai capabili să gestioneze lumea socială din jurul lor, formând relații mai bune cu profesorii, colegii și familia, toate acestea fiind importante pentru succesul academic."

Cum afectează lipsa de inteligență emoțională studenții

În versiunea APA, MacCann a oferit un exemplu despre modul în care acest lucru s-ar putea juca în timpul unei zile obișnuite de școală. Ea a descris o studentă ipotetică pe nume Kelly, care se pricepe la matematică și știință, dar se luptă cu inteligența emoțională.

"Are dificultăți să vadă când ceilalți sunt iritați, îngrijorați sau triști. Nu știe cum emoțiile oamenilor pot provoca un comportament viitor. Nu știe ce să facă pentru a-și regla propriile sentimente", a spus MacCann. La rândul său, Kelly nu recunoaște când prietena ei Lucia are o zi proastă, iar Lucia se enervează pe Kelly pentru insensibilitatea ei, refuzând să o ajute în clasa lor engleză. Kelly este provocată în acest subiect, deoarece îi cere să analizeze și să înțeleagă motivațiile și emoțiile personajelor din cărți și piese de teatru.

"Kelly se simte rușinată că nu poate face tema din literatura engleză pe care alți studenți par să o facă ușor", a spus MacCann. "De asemenea, o deranjează că Lucia este supărată pe ea. Nu este capabilă să se concentreze pe problemele ei de matematică din clasă.”

Ce au concluzionat cercetătorii

MacCann a explicat că, deși succesul academic anterior a fost legat de o inteligență înaltă și o personalitate conștiincioasă, inteligența emoțională ar putea fi o a treia calitate pe care elevii ar putea să o aibă pentru a avea succes.

"Nu este suficient să fii inteligent și muncitor", a notat ea în comunicatul APA. „Elevii trebuie să fie în măsură să înțeleagă și să-și gestioneze emoțiile pentru a reuși la școală.” 

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!