Nu cred să fie ceva mai provocator în educația copiilor noștri de astăzi, cum e accesul la tehnologie.
M-am tot dus la cursuri, conferințe, am ascultat discursurile multor profesioniști, eu, la rândul meu am citit mult și dau cursuri pe tema dezvoltării creierului la copii și accesul la tehnologie pentru ca la final toată lumea să spună același lucru:
– Până la 3 ani copiii nu ar trebui să stea absolut deloc în fața ecranului (în perioada aceasta se dublează dimensiunea creierului, se formează cele mai multe legături neuronale și este descoperit științific că acestea se creează cel mai bine prin interacțiune vie, unu la unu)
– Undele transmise de ecrane (TV) induc o stare de oboseală, melancolie, lipsă de atenție și inhibă dezvoltarea emisferei stângi a creierului (unde se găsesc legăturile neuronale responsabile cu logica, gramatica, partea analitică) de unde și probleme de exprimare la copiii mai mari
– Pe termen lung, ecranele afectează sănătatea (obezitate – ecranul inhibă stimulii responsabili cu foamea, copilul nu mai mănâncă conștient pentru ca ulterior să apară problema mâncatului compulsiv direct din pungă), concentrarea, atenția (din cauza luminii foarte puternice, a acțiunii de cele mai multe ori violente din jocuri) și dezinteresul față de lumea reală (care nu este atât de stimulativă pe cât e cea virtuală).
(...)
Citește mai mult pe mamipetocuri.ro