Consiliul Național al Audiovizualului a decis în ședința de astăzi ca minorii cu vârste între 3 și 15 ani să nu mai apară în reclamele la alimente. Decizia forului audiovizual va intra în vigoare la șase luni de la data publicării, anunță paginademedia.ro.
Această nouă prevedere este parte a mai multor modificări ale Codului de reglementare în audiovizual, inițiată de membrul CNA Radu Herjeu, în toamna anului trecut.
Propunerea ce vizează apariția copiilor în reclame la alimente a venit din partea lui Valentin Jucan.
Ce spune noul articol: „Să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârste între 3 și 15 ani”
De menționat că, forul va decide, tot astăzi, perioada de aplicarea a acestui articol.
Decizia a venit după ce articolul inițial propus de Valentin Jucan, ce interzicea apariția minorilor de până la 18 ani, a fost în dezbatere publică, iar mai multe instituții sau companii au venit cu amendamente. Printre acestea se numără Romalimenta, Asociația Internațională a Publicitarilor (IAA), sau Consiliul Național al Publicității (RAC), dar au venit cu propuneri și Pro TV sau Kaufland.