Toti parintii stiu micile conflicte care se nasc intre cei mici pe jucarii. Abordarea parintilor si a educatorilor nu este mereu cea corecta, iar modul in care aceasta problema este gestionata este, in fapt, o lectie de generozitate pe care cei mici - in mod surpinzator, au capacitatea innascuta de a gestiona cu eficienta.
Copilul in jurul varstei de 4-5 ani filtreaza generozitatea printr-o capacitate exceptionala de a evalua instinctiv reputatia lor. Copilul stie ceea ce este bine si ceea ce este rau si are capacitatea de a intelege de la varste foarte mici daca ceea ce face (indemnat sau voluntar) este bine sau rau. mai mult, copiii sunt mai generosi atunci cand gesturilor si actiunile lor sunt vazute, si evaluate de public. Publicul poate sa fie grupul copiilor din parca, parintii si bunicii, colegii de gradinita.
La fel ca in cazul actelor de caritate facute de adulti, gesturile generoase ale copiilor vor fi influentate de posibilitatea ca gesturile lor sa le aduca un castig in ceea ce priveste buna imagine. Sfatul specialistior in a incuraja gesturile generoase, inclusiv pe acela de a da unui alt copil jucaria favorita, nu este de a indemna copilul sa faca acel lucru, ci de ai spune ca gestul sau este asteptat si vazut de toti cel din jur. Si cu cat spectatorii sunt mai numerosi si mai interesati de ceea ce face copilul cu atat acestia devin mai generosi.