Majoritatea părinților îsi fac griji în ceea ce privește programul de somn al copiilor lor. Aceștia se întreabă adesea dacă micuții lor dorm prea puțin sau prea mult pentru vârsta lor.
Un nou studiu dezvăluie că unii copii sunt mai eficienți în consolidarea informațiilor în timpul somnului, astfel încât aceștia dorm mai puțin.
Între timp, copiii cu abilități cognitive mai slabe, trebuie să doarmă mai mult. Echipa de cercetare spune că reducerea somnului pentru acești copii nu va îmbunătăți dezvoltarea creierului și că ar trebui să li se permită celor mici să doarmă cât de des și cât de mult au nevoie.
Cercetătorul principal, dr. Teodora Gliga, a spus: „Există multă anxietate parentală în ceea ce privește somnul copiilor. Părinții se îngrijorează că micuții lor nu dorm atât de mult pe cât se așteaptă pentru vârsta lor sau dorm prea des și prea mult. Cercetările noastre arată că frecvența unei sesiuni de somn reflectă nevoia cognitivă individuală a copilului. Unii copii sunt mai eficienți în consolidarea informațiilor în timpul somnului, așa că dorm mai puțin.”
Medicul adaugă: “Copiii mici vor dormi în mod natural atâta timp cât au nevoie și ar trebui să li se permită să facă exact asta.”
Echipa de cercetare a studiat 463 de bebeluși cu vârste cuprinse între opt luni și trei ani, în perioada izolării, în pandemie.
Părinții au fost chestionați în legătură cu tiparele de somn ale copiilor lor, capacitatea lor de concentrare asupra unei sarcini, capacitatea de a păstra informații și de numărul de cuvinte pe care le-au înțeles și pe care le-ar putea rosti.
De asemenea, ei au întrebat părinții despre statutul lor socio-economic, venit și educație, despre timpul petrecut în fața ecranului și activitățile în aer liber pe care le-au avut cu copiii lor.
Dr. Gliga a spus: „Lockdown-ul ne-a oferit oportunitatea de a studia nevoile intrinseci de somn ale copiilor. Deoarece creșele și grădinițele au fost închise, acest lucru a însemnat mai puține perturbări ale tiparelor naturale de somn ale copiilor.”
Structura somnului în timpul zilei este un indicator al dezvoltării cognitive.
„Copiii care dormeau mai des, dar puțin, aveau un vocabular mai slab și o funcție cognitivă mai scăzută. De asemenea, am constatat că această asociere negativă între vocabular și frecvența somnului a fost mai puternică la copiii mai mari.
În timp ce majoritatea părinților ne-au spus că somnul copilului lor nu a fost afectat de izolare, părinții din medii socio-economice inferioare au avut mai multe șanse să raporteze o înrăutățire a somnului.
Timpul petrecut pe dispozitivele media a crescut în timpul izolării și activitățile în aer liber au scăzut, dar acestea nu au explicat diferențele de somn al copiilor”, a adăugat dr. Gliga.
În Marea Britanie, grădinițele unde sunt înscriși copiii cu vârste între 3 și 5 ani nu au prevederi în ceea ce privește programul de somn. Personalul ar trebui să folosească vârsta mentală a copilului și nu vârsta cronologică, pentru a stabili nevoile de somn ale copilului”, a adăugat Teodora Gliga.
Articole relationate
Timiditatea la copii: Cum să o deosebești de introversie și ce poți face pentru a-l ajuta pe cel mic să devină îndrăznet
Timiditatea este un comportament frecvent la copii, dar adesea confundat cu introversia. Deși ambele pot implica preferința pentru liniște sau reticența față de...
Febra la copii, fără niciun alt simptom. Când să te alarmezi?
Febra este una dintre cele mai frecvente motive pentru care părinții se adresează medicului pediatru. Atunci când copilul prezintă febră în lipsa altor simptome...
Diferența între răceală și gripă: Cum faci diferența între ele
Când vine sezonul rece, părinții se confruntă frecvent cu dilema: este vorba de o simplă răceală sau de gripă? Deși simptomele pot fi similare, diferențele sunt...
Comentarii facebook
Comentarii
Trimite un comentariu