Sari la conținut

Cum să creşti copii fericiți! Ce ne învaţă 6 profesori celebri care și-au deschis propriile școli

Nu este ușor să dai seama cum să-ți crești copiii, mai ales că toată lumea pare a fi expert la acest capitol şi îţi oferă sfaturi dorite sau…nu. Mai mult, chiar și opiniile marilor profesori și psihologi pot fi diferite. Cu toate acestea, există câteva puncte asupra cărora specialiştii şi marile școli alternative au căzut de acord: dacă dai libertate copiilor și îi prețuiești ca indivizi, vor creşte încrezători și fericiți.

Iată ce putem facem pentru a ne asigura că cei mici cresc fericiti şi devin oameni pe deplin funcționali, care pot construi relații de familie puternice:

1. Sistemul Montessori, creat de Maria Montessori

Maria Montessori a fost prima femeie din Italia care a terminat școala medicală unde a lucrat cu copii bolnavi. Montessori a fost nominalizată de mai multe ori la Premiul Nobel, iar abordarea ei educațională este încă populară astăzi în multe țări.

•    Un copil merită respect, cererile atât de politicoase sunt mai bune decât ordinele.
•    Nu trebuie să ne uităm la copii de sus. Încercați să îi priviți astfel încât ochii dvs. să fie la același nivel cu ai lor.
•    Asigurați-i copilului dvs. un scaun și un birou care sunt bune pentru înălțimea lui, cârlige pentru hainele lui, astfel încât să poată să-și atârne lucrurile singur. El va fi fericit în acest tip de mediu.
•    Nu faceți lucrurile pe care le pot face copiii pentru ei înșiși.
•    Dacă pedepsești un copil pentru orice greșeală, se va simți vinovat de tot.
•    Dacă vă sprijiniți copiii și îi lăsați să-și exprime sentimentele, ei vor crește încrezători.
•    Lăsați copilul să vă ajute în treburile casnice.
•    Încercați să nu cumpărați jucării din plastic. Materialele naturale sunt mai benefice pentru cei mici.

►15 sfaturi de la Maria Montessori care te pot ajuta să devii un părinte mai bun


2. Abordarea Reggio, creată de Loris Malaguzzi

Psihologul italian Loris Malaguzzi a venit cu această observație foarte frumoasă: un copil poate vorbi o sută de limbi, ceea ce înseamnă că cei mici pot vorbi cu lumea și își pot exprima gândurile în moduri diferite: prin desene, cântece, jocuri. Părinții ar trebui să-și asculte copiii și să-i învețe să folosească aceste "limbi" în viața de zi cu zi.

    Principalele idei ale lui Malaguzzi:


•    Nu există un răspuns rău - există puncte de vedere diferite. Nu spuneți copiilor că se înșală despre ceva. Întrebați-i de ce gândesc acest lucru și spuneți-le de existența unui mod diferit de gândire.
•    Înainte de a explica ceva, întrebați-l pe copilul dvs. dacă nu cumva știe deja despre acest lucru. Dacă îi spui lucruri pe care deja le cunoaște, își va pierde interesul și nu va asculta. La fel ca adulții.
•    Adresați-le mai multe întrebări care necesită răspunsuri detaliate. În acest fel, copiii vor învăța să gândească și să-și exprime ideile.
•    Lăsați copilul să aleagă mai des. De exemplu, ce își dorește să poarte și ce culoare să aibă rucsacul pe care urmează să îl folosească.


3. Educația Waldorf, creată de Rudolf Steiner

Ideea școlilor Waldorf este de a ridica o persoană încrezătoare care iubește munca și poate descoperi abilități creative în sine. Nu există clase și teste în aceste școli, dar aceștia trec la examene la fel de bine ca și elevii din școlile obișnuite.

Ideile lui Rudolf Steiner:

•    Nu există o carte care să-i învețe pe părinți să comunice cu copiii. Fiecare copil este unic, prin urmare trebuie să puteți trata fiecare copil în mod diferit.
•    Poveștile interesante pot învăța un copil mai bine decât capitolele plictisitoare din cărți.
•    Copiii ar trebui să petreacă mai mult timp în aer liber: să învețe să observe, să vadă frumusețea și să trăiască în armonie cu lumea.
•    Jucăriile simple, cum ar fi cuburile de lemn, dezvoltă mai bine imaginația.
•    Ritualurile simple de zi cu zi ajută copiii să se simtă în siguranță și să-i învețe să fie organizați. De aceea, fiecare zi ar trebui să fie începută prin repetarea poemelor.

4. Școala Summerhill, creată de Alexander Neill


    Britanicii au numit această școală ca fiind una"controversată". Studenții nu sunt nevoiți să studieze și nici măcar nu sunt obligați să participe la cursuri. În medie, copiii petrec 3 luni fără să facă nimic și apoi încep să participe la cursuri. În afară de subiectele familiare, în Summerhill, elevii pot învăța să lucreze în Photoshop, să cultive plante, să facă trucuri magice și să dobândească alte abilități utile.

    Punctele de vedere ale lui Alexander Neill:

•    Când spunem "nu" unui copil, copilul începe să spună "nu" vieții.
•    Un copil dificil este un copil nefericit, care nu poate găsi pacea cu lumea sau cu el însăși.
•    Părinții copiilor "dificili" ar trebui să se așeze pentru un minut și să răspundă sincer la aceste întrebări: "Îi ofer sprijin copilului meu?" și "Am încredere în el?"
•    Ceea ce ar trebui să facă un copil este să-și trăiască propria viață, nu o viață planificată de părinți sau profesori.
•    Copiii nu trebuie să se adapteze la o școală, însă școlile ar trebui să se adapteze la copii.
•    Oamenii au nevoie de libertate. Să fii liber și să faci tot ce vrei sunt lucruri diferite.
•    Părinții încearcă adesea să sperie copiii cu consecințele înfricoșătoare pentru greșelile lor. Dar este mai bine să-i înveți pe copii să nu se teamă de nimic.

5. Instrumentalism, creat de John Dewey
   
    În Statele Unite, Dewey este numit "tatăl educației progresiste". El credea că scopul școlii este să-l înveți pe copil să-și găsească calea de ieșire din orice situație, învățându-se să se adapteze mediului înconjurător. De aceea, copiii ar trebui să fie învățați să îndeplinească sarcini în loc să li se dea cunoștințe abstracte din cărți.

    Opiniile lui Dewey despre educație:

•    Copiii ar trebui să facă ceva în loc să fie învățați ceva. Acțiunea duce la rezultate.
•    Nu faceți copiii rușinați de eșecurile lor. Eșecurile ne ajută să devenim mai buni.
•    Toate marile descoperiri științifice au fost făcute deoarece cuiva nu i-a fost frică să-și folosească imaginația.

6. Metoda Célestin Freinet


    Freinet și-a deschis propria școală la vârsta de 24 de ani. El a ajutat copiii cu întârzieri de dezvoltare. Școala lui nu avea cărți sau teme, însă studenții săi au obținut rezultate deosebite și au fost pe deplin dezvoltați și educați.

    Ideile principale ale lui Freinet:

•    Cea mai plăcută activitate se poate transforma în tortură dacă ești obligat să o faci.
•    Pedeapsa este umilitoare atât pentru cel care pedepsește, cât și pentru cel care este pedepsit.
•    Copiii care de mici învață să facă treburi obișnuite în gospodărie, vor deveni cu atât mai încrezători în viitor.
•    În loc de interdicții și pedepse, ar trebui să negociați cu copiii. Copiii ar trebui să poată vedea că votul lor contează.

    Ce idei păreau importante și valoroase pentru dvs.? Aveți propriile dvs. secrete pentru a crește copiii? Vă invităm să vă exprimați gândurile si opiniile în comentaiile articolului prezent!

Sursa foto: Free pik

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!