În contextul închiderii școlilor din anumite orașe ale României, dr. Mihai Craiu atrage atenția asupra efectelor adverse ale acestor măsuri: "cred că este cazul să ne trezim cu toții, inainte de a ne condamna copiii la un eșec major, atât educațional cât și emotional."
Un pediatru american - dna dr. Danielle Dooley, director medical la Spitalul National de Pediatrie din Washington - a subliniat importanța medicală a frecventării școlii în persoană de catre elevii claselor mici. Lipsa școlii la această grupă de vârstă are, pe lângă efectele educaționale, multe efecte negative asupra sănatății mentale și fizice. Directorul medical subliniază că sedentarismul, obezitatea și tulburările alimentare sunt doar câteva dintre urmările închiderii școlilor.
"Mergem orbește, prin intuneric, cu mașina, având farurile stinse și avem și copiii cu noi" - a afirmat Melinda Buntin, Șef al departamentului de Politici de Sănatate de la Universitatea de Medicină Vanderbilt din SUA. Melinda Buntin a argumentat de ce este mai periculoasă ținerea închisă a școlilor decât deschiderea lor.
Cred că este cazul să ne trezim cu toții, inainte de a ne condamna copiii la un eșec major, atât educațional cât și emotional, așa cum au afirmat Salvați Copiii România, într-o postare le Facebook: “multe state europene au prioritizat școala. Școlile rămân deschise, se iau alte restricții, dar școala e un preț prea mare de plătit.”
Trebuie să respectăm niște reguli simple până nu este realmente prea târziu.
Enric Álvarez de la Universitatea Politehnica de Catalunya a analizat diferite regiuni din Spania. Al doilea val de cazuri de coronavirus din Spania a început înainte de luna septembrie când a început noul an școlar. Cu toate acestea, cazurile într-o regiune au scăzut la trei săptămâni după redeschiderea școlilor, în timp ce altele au continuat să crească la același ritm ca înainte. "Ceea ce am constatat este că școala, fiind deschisă, nu face absolut nicio diferență", spune Enric Álvarez.
El a reușit, de asemenea, să analizeze cât contribuie școlile la răspândirea coronavirusului. Álvarez a spus că cercetările sale sugerează că răspunsul este: nu prea mult. El a constatat că, elevii și personalul care au fost testați pozitiv, 87% dintre ei nu au infectat pe nimeni de la școală.