În contextul propunerii Consiliului Național al Elevilor ca elevii și profesorii să nu mai aibă intrări separate în școli, o profesoară de la Școală 9 a avut o reacție care a stârnit extrem de multe controverse în mediul online: „În primul rând, suntem categorii sociale diferite”
Conform edupedu.ro, în raportul anual privind implementarea Statutului elevului realizat de Consiliul Național al Elevilor la finalul anului trecut, printre problemele semnalate se numără asigurarea transportului gratuit al elevilor la școală, încălcarea dreptului la educație sau modul în care au fost sancționați elevii pe parcursul anului școlar. Mai mult, în cadrul raportului elevii cer, printre altele, ca prin noul Statut al elevului să fie prevăzut să nu mai existe intrări/ieșiri separate din unitatea de învățământ destinate exclusiv profesorilor, „elevilor fiindu-le restricționat accesul în mod ilegal în prezent”.
Nu toți profesorii au fost de acord cu această propunere, unii dintre ei având reacții neașteptate. Claudia Osiceanu, profesoară de română la Școala Gimnazială „Grigorie Ghica Voievod” din București, a declarat pentru Școala 9 că desființarea intrării separate pentru profesori ar fi „o formă de uzurpare a imaginii cadrului didactic”: „Este o formă de uzurpare a imaginii cadrului didactic. În primul rând, suntem categorii sociale diferite”.
Profesoara a făcut și o comparație cu spitalul: „Nici la spital, dacă mergem, nu dăm nas în nas cu doctorul pe scară. Au intrări separate medicii și pacienții”.
„Un cadru didactic, chiar și în societatea contemporană în care este afectată imaginea profesorului, rămâne un mentor, un formator de destine. Și ca să pot să fac lucrul acesta corect, îmi trebuie o stare, îmi trebuie un statut, un loc în instituție. Haideți atunci să le deschidem și cancelaria. Să intre și în cancelarie”, a mai declarat profesoara.
Răspunsul ei a stârnit extrem de multe reacții negative în mediul online, mai ales că în foarte multe țări din Occident elevii și profesorii folosesc aceeași intrare în școală.
Printre cei care au intervenit este și Ioana Chicet-Macoveiciuc, cunoscută în mediul online drept Prințesa Urbană. Ea a lăsat mărturia unei mame românce al cărui copil de 4 ani a început școala în urmă cu câteva luni într-un sat cu 17.000 de locuitori din Olanda.
„În Singapore se intră pe aceeași intrare și profesori și copii. Fiicele mele au avut o experiență minunată acolo. Ba mai mult, când ne-am întors în țară, profu’ de mate al fiicei mele mi-a trimis un e-mail în care să își ia rămas bun și să îmi spună cât de minunată e fetița mea și chiar dacă matematica nu e punctul ei forte, apreciază efortul depus și veselia cu care venea la ore, ceea ce făcea procesul de învățare (pentru toți copiii) mult mai plăcut”., „În Republica Moldova profesorii și elevii au aceeași intrare. Sincer, nici nu îmi imaginez să fie altfel”, „Predau la o școală în State. Se folosește de obicei aceeași intrare. La noi la școală există una separată pe unde intră doar profesorii, dar numai datorită faptului că dă spre parcarea unde numai angajații au voie să parcheze. În rest, părinți, elevi, profesori intră pe intrarea principală. Nu există vreo intrare în clădire “staff only”. - sunt doar câteva dintre mărturiile părinților români care au ales să trăiască în alte colțuri ale lumii.