Timpul petrecut în fața ecranelor de către bebeluși și copiii mici a primit o reputație foarte scăzută, deoarece crește riscul de probeme de sănătate mintală, dar și creșterea nesănătoasă în greutate a celor mici. Acum, cercetătorii au descoperit un alt motiv pentru a fi și mai precauți în ceea ce privește timpul copiilor pe care îl petrec în fața ecranelor.
Un studiu recent arată că timpul îndelungat petrecut în fața ecranului la bebelușii cu vârsta de un an este legat de un risc mai mare de anumite întârzieri în dezvoltare.
Pentru studiul publicat în JAMA Pediatrics, cercetătorii de la două universități din Japonia au înregistrat 7.097 de perechi mamă-copil când copiii aveau vârste de 1, 2 și 4 ani. La fiecare moment, au întrebat despre obiceiurile timpului petrecut pe ecran și au măsurat cinci tipuri de dezvoltare. Copiii au fost clasificați ca având fie mai puțin de o oră timp pe ecran, pe zi, una până la două ore, două până la patru ore sau patru sau mai multe ore.
Organizația Mondială a Sănătății recomandă ca micuții sub 2 ani să nu petreacă deloc timp în fața ecranului
Cercetătorii au descoperit următorul lucru: cu cât cei mici au fost expuși mai mult timp în fața ecranului la vârsta de un an, cu atât a fost mai probabil ca aceștia să aibă o întârziere în dezvoltarea comunicării la vârsta de 2 ani. Șansele de a avea o întârziere în dezvoltare legată de comunicare la vârsta de 2 ani erau de 4,78 ori mai mari pentru copiii care au avut patru sau mai multe ore petrecute în fața ecranului pe zi la vârsta de un an decât cei care au petrecut mai puțin de o oră. Copiii care petreceau doar una până la două ore pe zi în fața ecranului au avut, de asemenea, un risc crescut de întârziere în dezvoltare în comunicare.
Copiii de doi ani care au avut mai mult de patru ore de timp petrecut in fața ecranului pe zi la vârsta de un an au avut, de asemenea, mai multe șanse de a avea întârzieri de dezvoltare în abilitățile personale și sociale, de rezolvare a problemelor și abilități motorii fine, cum ar fi manipularea obiectelor cu mâinile. O întârziere de dezvoltare în rezolvarea problemelor a afectat, de asemenea, copiii care aveau două până la patru ore de timp pe ecran pe zi.
Timpul petrecut în fața ecranului la vârsta de un an era încă legat de un anumit risc de întârziere a dezvoltării până la momentul în care acei copii au împlinit 4 ani.
„Niciun părinte nu ar ține cont de lucrul acesta. Trebuie doar ca timpul copiilor petrecut în fața ecranelor să fie cu moderație. Cu o doză mare de interacțiune socială din viața reală”, a declarat David Lewkowicz, psiholog de dezvoltare la Centrul de Studii pentru Copii Yale, pentru The New York Times. „Vorbește cu copilul tău cât poți de mult, față în față.”
„Copiii învață să vorbească dacă sunt încurajați să vorbească și, de cele mai multe ori, dacă se uită doar la un ecran, nu au ocazia să exerseze vorbitul”, spune John Hutton, profesor de pediatrie la Cincinnati Children's Children's Hospital Medical Center.
Dar aceste întârzieri în dezvoltare contează cu adevărat pe termen lung, în dezvoltarea unui copil? Pe baza studiului, nu este clar dacă aceste întârzieri persistă după vârsta de 4 ani.
Articole relationate
Cum îi explici copilului că Moșul aduce mai multe cadouri altor copii
Magia Crăciunului este una dintre cele mai frumoase perioade din copilărie, dar poate aduce și momente dificile de explicat. Una dintre cele mai frecvente dileme pentru...
Medicii avertizează: „Nu ne repezim zilele acestea în aglomerația de la spital căci copiii ar putea lua și o altă boală contagioasă”
În contexul supraaglomerării sălilor de urgență ale spitatelor pediatrice, medicii iau atitudine și transmit mesaje menite să îi îndemne să intervină asupra...
Crăciunul în familie. Cum să răspundem bunicilor, când ne predau lecții de parenting
Sărbătorile de Crăciun aduc împreună familiile, oferind momente prețioase, dar și provocări, mai ales când bunicii simt nevoia să ofere lecții nesolicitate de...
Comentarii facebook
Comentarii
Trimite un comentariu