Simplul fapt că sunt născuţi şi crescuţi în societatea modernă actuală, este de ajuns pentru că cei mici să fie automat înrolaţi în categoria consumatorilor. Din momentul în care se trezesc şi până când vine ora de culcare sunt tentaţi să deschidă televizorul, să termine nivelul de la jocul pe calculator, să verifice mesajele pe telefon sau social media dacă sunt mai mari.
Ca părinţi, ce putem face noi? Dacă e să fim oneşti o să recunoaştem că e imposibil să ne izolăm copiii de toată tehnologia şi media modernă. Să îi ţinem departe de lumea modernă e nu doar foarte greu dar le afectează şi dezvoltarea şi integrarea în grupul de prieteni. Ne place sau nu, acceptarea de către cei de aceeaşi vârstă şi cu aceleaşi preferinţe este şi ea dictată de comportamentul de consumator. Trebuie să te joci doar acele jocuri poulare, trebuie să porţi anumite haine care sunt la modă, să asculţi muzică promovată la radio şi TV, să mănânci şi să bei ceea ce se transmite a fi cool pentru generaţia ta.
Complăcându-se în statutul de consumator, vor înceta să mai gândească pentru ei, vor alege întotdeauna calea cea mai uşoară spre succes, ceea nu e tocmai greşit, ştiu, doar că în final nu vor fi capabili să fie independenţi şi să creeze conţinut de calitate.
Dacă v-aţi uitat la ultima ediţie de la Vocea României în care Tudor Chirilă a emis anumite idei la adresa trupelor de cover din România, o să vă faceţi o idee mai clară la ce mă refer. Sigur, fără a judeca munca nimănui şi fiind conştientă că uneori, drumul spre independenţa financiară e presărat şi cu multe compromisuri, vreau să vă spun că sunt complet de acord cu ideea pe care se bazează intervenţia lui Tudor din emisiune şi cu postările ulterioare de pe FB.
Pentru că la asta se reduce statutul de consumator de care vă spuneam mai devreme: obişnuinţa de a lua ceva ce au creat alţii, de a folosi acel ceva în interesul propriu şi atât. Să fii consumator înseamnă să nu ai satisfacţia actului creativ, să treacă zilele pe lângă tine fără să ai niciun fel de contribuţie la lumea şi timpurile pe care le trăieşti, să nu aduci niciun fel de pluş valoare în nimic.
Diferenţa dintre a fi creator şi a fi consumator se învaţă încă din copilăria mică. Pe cât posibil încurajaţi-vă copiii să creeze în loc să consume. Creaţia poate fi definită în nenumărate moduri, în funcţie de disponibilitatea şi abilităţile copiilor. Unii copii crează desene minunate, alţii folosesc computerele pentru a învăţa programare mai degrabă decât să se joace, alţii vor să compună cântece, să scrie poveşti sau scenarii, să filmeze conţinut video împreună cu prietenii… Posibilităţile sunt nenumărate dar trebuie încurajate şi satisfacţiile vor începe să apară în cel mai scurt timp.
(…)
Citește mai mult pe meseriadeparinte.ro!