Din cauza faptului că școlile și grădinițele sunt închise de ceva vreme, copiii au încetat să-și mai dezvolte abilitățile sociale, iar unii dintre ei au uitat să folosească tacâmurile sau să folosească toaleta, întorcându-se la folosirea scutecelor.
Impactul pandemiei de COVID-19 asupra copiilor a fost examinat de Ofsted, Biroul Pentru Standarde în Educație, Servicii și Abilități pentru Copii. Inspectorul șef, Amanda Spielman, spune că există trei „grupuri largi” de copii, care au fost afectate de pandemie.
► Citește și: Generația copiilor care ar fi putut iubi școala
Grupul cel mai puternic afectat este grupul de copii mici, care a avut de suferit în urma închiderii școlilor și grădinițelor. Aceștia s-au întors la folosirea scutecelor și au pierdut abilități de bază, cum ar fi folosirea unui cuțit sau a unei furculițe.
Conform rapoartelor, pentru majoritatea copiilor din grupul de mijloc, învățarea a fost restricționată. Există copii care au considerat că pandemia și carantina reprezintă o experiență pozitivă. Acești copii au beneficiat de timp de calitate petrecut cu familia.
► Citește și: 4 moduri de a dezvolta abilitățe sociale ale copiilor, acasă
În rândul copiilor mai mari, Ofsted avertizează că acest grup de copii își va pierde din concentrare atunci când se va întoarce fizic la școală.
În această perioadă, copiii nu doar că au rămas cu trei luni în urmă în ceea ce privește educația, ci și-au pierdut și condiția fizică, conform rapoartelor, în timp ce alți elevi prezintă semne de suferință mentală.
► Citește și: Cum e grădinița pentru copii în pandemie
Geoff Barton, liderul sindicatului ASCL (Association of School and College Leaders) a declarat că raportul arată impactul educațional și emoțional al închiderii școlilor asupra copiilor.