Sari la conținut

Parintii, cei mai mari consumatori

Companiile care studiaza obisnuintele de consum ale oamenilor au aflat un fapt real – proaspetii patinti sunt cel mai usor de influentat. 
 
Motivul este faptul ca viata lor este data atat de mult peste cap incat vechile obisnuinte de consum par sa nu isi mai gaseasca locul. In plus, deciziile pe care le iau acum ii urmaresc atat de multi ani de zile incat daca vrei sa vinzi ceva este o strategie minunata sa-i abordezi inca din timpul sarcinii.
 
Desi este posibil sa fi observat si voi inca din timpul sarcinii ca multe dintre reclamele pe care le vedeti online sunt referitoare la produse pentru copii, in Romania marketingul nu a ajuns inca atat de departe incat sa il simti ca iti spune cum va fi viata ta chiar inainte sa o traiesti. In SUA insa situatia este diferita – companiile mari de indata ce banuiesc ca vei fi parinte fac tot efortul sa te atraga la ele.
 
De ce? Din cauza cantitatii enorme de lucruri pe care le cumperi atunci cand esti parinte. Este ca si cum te-ai muta intr-o casa noua in fiecare zi. Faci risipa de la jucarii pana la haine si produse alimentare. Pur si simplu ca parinte iti este dificil sa iti inchipui ca ti-ai priva copilul de la un lucru asa de marunt. Numai ca sunt marunte si infinit de multe.
 
Si, sa fim seriosi, nu sunt intotdeauna necesare. Nu iti trebuie neaparat sac de dormit. Si nici premergator. Si nici 20 de papusi care vorbesc sau 100 de masinute. Nu ai nevoie de suzeta cu dinti sau una care sa lumineze noaptea. Poti trai bine mersi fara o tricicleta care se impinge sau hainute de gala. Numai ca tendinta este extrem de mare de a fi in rand cu lumea, de a oferi copilului ceea ce vezi ca ofera si ceilalti. Si asa ajungi sa iti umpli casa cu o gramada de lucruri de care nu ai neaparata nevoie.
 
La fel, exista si tendinta de a cumpara pentru ca iti inchipui ca in acest fel copilul va fi mai fericit. Dar adevarul este ca la varste mici ei sunt fericiti si daca le dai 20 de capace de plastic. La fel de tare se vor bucura si la fel de repede vor uita de ele ca si cum ar fi o jucarie scumpa.
 
Ca sa nu mai spun de competitie. Aproape toata lumea isi aduce aminte de frustrarea din tinerete cand unii copii isi permiteau ceva si ei nu. Si ar face orice sa nu apara acest sentiment si la copilul lor. Ii inscriu in cluburi scumpe de aptitudini, le dau tablete si telefoane mobile, ii duc in calatorii obositoare din care mare lucru nu au cum sa priceapa. Le cumpara lucruri ca sa nu fie mai prejos, chiar si daca nu exista nicio presiune in acest sens.
 
Cum sa nu isi doreasca companiile sa te aiba drept client si sa nu iti intinda pe tava oferte ademenitoare cand tu esti pus atat de mult pe cheltuit?
 
Tu pe ce anume ai dat banii fara sens luna aceasta?
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!