Sari la conținut

Temele la clasele I-IV. Cât timp ar trebui ele să ocupe, din programul elevilor

Nu a început de mult timp școala, că elevii deja au multe teme pentru acasă. Și nu doar cei de la școala generală sau de la liceu, ci și cei din clasele primare. Cât timp ar trebuie să ocupe temele, în clasele I-IV? Aflăm din rândurile de mai jos!

Precizările apar în documentul cu Orientări metodologice pentru anul școlar 2024-2025 în învățământul primar, publicat de Inspectoratul Școlar Județean Brașov.
Documentul face referire la prevederile OME nr. 5893/2016 privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar și stabilește că, la clasele I – IV, acestea trebuie să fie diferențiate, relevante și să nu aibă un volum mare. Tema se compune dintr-o parte comună, de nivel mediu, pentru toți elevii, la care se adaugă o parte diferențiată, care va avea rol de recuperare pentru unii elevi sau dezvoltare pentru alții.

Citește și Clasa 0 (pregătitoare) 2024-2025. Ce învață copiii în clasa pregătitoare

Teme pentru acasă clasa I-IV

Iată ce prevede OME nr. 5893/2016 privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar:
Art. 1), alin. 2)
✓ Prin temele pentru acasă se urmărește „obținerea unor performanțe imediate în învățare, obținerea unor efecte pe termen lung în învățare, obținerea unor efecte în planul dezvoltării personale a elevilor și consolidare relației familie-școală”.
Art. 2
✓ Tema pentru acasă se stabilește diferențiat, în funcție de nivelul de pregătire al elevilor. Astfel, acestea pot fi: teme obligatorii pentru toți elevii (nivel mediu de dificultate), tema suplimentara, individuala și diferențiată, fară caracter permanent (activități de recuperare /dezvoltare), tema în scopul realizării unor lucrări ample, de sinteza.
Art. 3, alin 1)
✓ La clasa pregătitoare nu se vor da teme pentru acasă.
 Art. 3, alin. 2)
 ✓ Timpul alocat rezolvării temelor pentru acasă vă fi de maximum o ora.
Art. 5
 ✓ De regula, în perioada vacantelor școlare nu se vor da teme pentru acasă.
Art. 6, alin. 1)
 ✓ Temele pentru acasă trebuie evaluate frontal, prin discutarea în clasa, a parților la care elevul a întâmpinat dificultăți sau printr-o testare.
 Art. 6, alin 2)
✓ Notarea temelor pentru acasă nu este obligatorie. Cum trebuie să arate temele pentru acasă Temele pentru acasă la clasele I – IV să fie diferențiate, relevante și să nu aibă un volum mare. Tema se compune dintr-o parte comuna, de nivel mediu, pentru toți elevii, la care se adaugă o parte diferențiată, care vă avea rol de recuperare pentru unii elevi sau dezvoltare pentru alții. Evaluarea temelor pentru acasă Temele pe care elevii le efectuează acasă vor fi verificate și corectate (cantitativ și calitativ) de către cadrul didactic și discutate cu elevii, altfel încât să aibă finalitate. Constatările făcute vor constitui punct de pornire pentru activitățile ulterioare. Pentru temele corectate se vor face aprecieri, recomandări care să aibă caracter constructiv pentru elevi.

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!