Se pare ca exista o legatura directa intre performantele scolare ale copilului in clasa II-a si statutul economic si social al viitorului adult.
Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Edinburgh, din Scotia a descoperit ca nivelul de cunostiinte la matematica si abilitatea de a citi dobandita pana la varsta de 7 ani sunt legate de statutul socio-economic pe care viitorul adult le va realiza mai tarziu. Cercetatorii au descoperit ca astfel de abilitati dobandite temeinic in copilarie prezic statutul socio-economic la varsta adulta si sunt clar asociate cu nivelul de inteligenta.
Studiul s-a bazat pe datele furnizate de Studiul Dezvoltarii Copilului, care a cuprins analizarea a peste 17.000 de adulti din Anglia, Scotia si Tara Galilor, pe o perioadă de aproximativ 50 de ani, din 1958, pana in prezent.
Cele mai bune scoli din tara
Cercetatorii au descoperit ca cei care au avut valori ridicate si abilitati bune la matematica si capacitatea de a citi in limba materna au avut venituri mai mari, locuinte mai bune si locuri de munca bine platite la maturitate. Concret se poate spune ca daca un copil a citit bine la varsta de 7-8 ani, acesta a avut in mod cert venituri peste medie la varsta de 40 de ani.
"Aceste constatari implica faptul ca competente de baza pe care un copil trebbuie sa le dobandeasca la varsta scolara in primii doi ani de scoala sunt esentiale pentru dezvoltarea sa ulterioara", a declarat unul din autorii studiului, Stuart Ritchie.