Inregistrarea nasterii copilului se face la primaria in raza careia domiciliaza parintii, pe baza declaratiei verbale, cu prezentarea urmatoarelor documente:Certificatul medical constator al nasterii intocmit pe formular-tip, avand numar de inregistrare, data certa, sigiliul unitatii sanitare, semnatura si parafa medicului. Certificatul de nastere si actul de identitate al mamei sau al declarantului, daca nasterea nu este declarata de mama. Certificatul de casatorie al parintilor copilului. Carte de identitate
Prima carte de identitate se elibereaza la implinirea varstei de 14 ani, cu termen de valabilitate de 10 ani, de catre formatiunea de evidenta a populatiei de la locul de domiciliu sau resedinta al persoanei fizice, pe baza cererii scrise a persoanei in cauza (sau a reprezentantului legal, in cazul minorilor fara parinti sau al persoanelor fizice puse sub interdictie) si a urmatoarelor documente: Certificat de nastere al minorului in original si copie. Actele de identitate ale parintilor. Actul original si copia acestuia prin care se face dovada spatiului de locuit. Timbru fiscal. Chitanta CEC.
Pentru schimbarea cartii de identitate sunt necesare urmatoarele documente: Certificat de nastere al solicitantului. Certificat de casatorie - numai in cazul persoanelor casatorite. Adeverinta de identitate (sau actul de identitate initial). Actul original si copia acestuia prin care se face dovada spatiului de locuit. Livret militar, dupa caz. Timbru fiscal. Chitanta CEC.
Pentru mutatie sunt necesare si fotocopiile documentelor mai sus mentionate. De la implinirea varstei de 55 de ani, cartea de identitate se elibereaza fara termen de valabilitate.
Eliberarea pasaportului
Pasaportul se elibereaza de catre sectia de politie de care apartine persoana in cauza, iar actele necesare sunt:
-
Pasaportul vechi, daca exista.
-
Doua fotografii tip color.
-
Formular tip completat.
-
Actul de identitate.
-
Certificatul de nastere.
-
Certificatul de casatorie.
-
Chitanta CEC.
Inregistrarea casatoriei
-
Inregistrarea casatoriei are loc la oficiul starii civile al sectorului in care domiciliaza solicitantul. Actele necesare:
-
Actul de identitate.
-
Certificatul de nastere in original si copie.
-
Certficatul medical primivind starea sanatatii, care este valabil 14 zile de la data emiterii.
-
Acte din care sa rezulte desfacerea casatoriei anterioare, daca este cazul.
Inregistrarea decesului
-
Actul de deces se intocmeste la primaria localitatii in a carei raza teritoriala s-a produs decesul. Declaratia de deces se face verbal, in termen de 3 zile de la data decesului si trebuie sa cuprinda:
-
Certificatul medical constatator al decesului, intocmit si semnat de medic.
-
Actul de identitate al decedatului.
-
Certificatul de nastere al decedatului.
-
Livretul militar, daca este cazul.
- Actul de identitate al persoanei care declara decesul.