Sari la conținut

Cum ne dăm seama dacă un copil suferă de...

Cum ne dăm seama dacă un copil suferă de autism?

Răspunsuri
Autismul este o tulburare eterogenă. Mai exact, autismul este definit ca un „spectru al tulburărilor” care afectează funcţiile sociale, comunicative şi cognitive în diverse feluri, aşa că un copil cu autism poate să fie extrem de diferit de altul cu autism.
Există o cale simplă de a explica cum „arată autismul”? „De obicei, băieţii sunt cei mai afectaţi, fiind de cinci ori mai multe cazuri în rândul lor decât al fetelor, din motive necunoscute. Copiii care suferă de autism prezintă, de cele mai multe ori, caracteristici comportamentale diferite, pe care părinţii trebuie să le observe din timp.
Uite cateva elemente comportamentale autiste raportate la varsta copilului:

are deja 3 luni, dar

nu reacţionează la sunete puternice;
nu-şi observă mâinile până la 2 luni;
nu urmăreşte obiecte în mişcare până la 2 sau 3 luni;
nu apucă şi ţine obiecte în mână până la 3 luni;
nu zâmbeşte celorlalţi până la 3 luni;
nu-şi poate susţine capul foarte bine până la 3 luni;
nu se întinde după jucării până la 3 sau 4 luni;
nu gângureşte până la 3 sau 4 luni;
nu duce obiectele la gură până la 4 luni;
începe să gângurească, totuşi, nu poate imita nici un sunet creat de adult până la 4 luni;
nu împinge cu picioarele pe o suprafaţă fermă atunci când se află sub picioarele lui;
nu poate mişca unul sau ambii ochi în toate direcţiile;
îşi încrucişează privirea aproape tot timpul (în primele luni este un lucru întâlnit uneori);
nu acordă atenţie unor evenimente noi din mediu sau este foarte afectat de aceste evenimente noi;
înregistrează o pierdere bruscă de abilităţi pe care deja le dobândise.


are deja 7 luni, dar

musculatura nu se dezvoltă şi este foarte slăbuţ;
pare foarte moale, asemeni unei păpuşi;
apucă doar cu o singură mână;
refuză să îmbrăţişeze;
nu arată afecţiune deloc faţă de o persoană care îl îngrijeşte;
nu agreează să stea în preajma celorlalţi;
unul sau ambii ochi în mod constant se duc spre interior sau exterior;
sensibilitate crescută la lumină;
nu reacţionează la sunetele din jur;
are dificultăţi în a duce un obiect la gură;
nu întoarce capul pentru a detecta sursa sunetului până la 4 luni;
nu se poate rostogoli de pe spate pe burtă sau invers până la 5 luni;
nu are iniţiative de a zâmbi până la 5 luni;
nu poate sta în fund cu ajutor până la 6 luni;
nu se îndreaptă în mod activ spre obiecte până la 6 sau 7 luni;
nu urmăreşte obiecte cu ambii ochi la distanţe mici până la 7 luni;
nu-şi lasă greutatea corpului pe picioare până la 7 luni;
nu gângureşte până la 8 luni;
nu arată nici un interes în jocuri ca ,,cucu-bau” până la 7 luni;
prezintă o pierdere bruscă de abilităţi pe care le achiziţionase anterior.


are deja 1 an, dar

nu se târăşte;
nu antrenează tot corpul în momentul în care se târăşte (pentru mai bine de o lună);
nu poate sta în picioare cu sprijin;
nu caută obiecte ascunse în faţa ochilor săi;
nu spune nici un cuvânt;
nu imită gesturi ca fluturatul din mână;
nu arată cu degetul spre obiecte sau imagini;
experimentează o pierdere bruscă de abilităţi achiziţionate anterior.


are deja 2 ani, dar

nu poate merge până la 18 luni;
nu dezvoltă abilitatea de a călca corect (călcâi - vârfuri) după câteva luni de mers sau merge doar pe vârfuri;
nu rosteşte nici cincisprezece cuvinte;
nu foloseşte propoziţii simple până la vârsta de 2 ani;
până la 15 luni nu ştie funcţiile obiectelor uzuale (periuţă, telefon, furculiţă, lingură);
nu imită acţiuni sau cuvinte până la sfârşitul acestei perioade;
nu îndeplineşte instrucţii simple până la vârsta de 2 ani;
nu poate împinge o jucărie cu roţi până la această vârstă;
prezintă o pierdere a abilităţilor acumulate anterior.

are deja 3 ani, dar

obişnuieşte să cadă şi urcă cu greutate scările;
are o salivare abundentă sau vorbeşte cu dificultate;
nu poate construi un turn din patru cuburi;
îi este dificil să manipuleze obiecte mici;
nu poate copia un cerc până la vârsta de 3 ani;
nu poate comunica în fraze scurte;
nu este implicat în jocul de rol;
nu înţelege instrucţii simple;
prezintă interes scăzut faţă de alţi copii;
dificultăţi în separarea de mamă sau persoana care are grijă de copil;
contact vizual foarte puţin sau deloc;
interes redus faţă de jucării;
prezintă o pierdere remarcabilă a abilităţilor achiziţionate anterior.


are deja 4 ani, dar

nu poate arunca mingea deasupra capului;
nu poate sări pe loc;
nu poate pedala o tricicletă;
nu poate ţine un creion între degetul mare şi celelalte degete;
are dificultăţi în a mâzgăli;
nu poate construi cu patru cuburi;
încă plânge atunci când părinţii pleacă;
nu arată interes pentru jocurile interactive;
ignoră ceilalţi copii;
nu răspunde persoanelor din afara familiei;
nu se implică în jocurile fantastice;
se împotriveşte activităţilor ca îmbrăcat, dormit sau mers la toaletă;
nu se poate controla când este supărat;
nu poate copia un cerc;
nu formează propoziţii din mai mult de trei cuvinte (propoziţii cu sens);
nu foloseşte ,,eu” sau ,,tu” în mod corect;
prezintă o pierdere a abilităţilor achiziţionate anterior.

are deja 5 ani, dar

acţionează foarte temător sau timid;
acţionează foarte agresiv;
este incapabil să se separe de părinţi fără proteste majore;
arată puţin interes în jocul cu alţi copii;
refuză să răspundă celorlalte persoane, fie răspunde superficial;
foloseşte rar fantezia sau imitaţia în joc;
este nefericit sau trist o mare parte a timpului;
nu se angajează în activităţi diverse;
refuză oameni sau pare retras;
nu exprimă o paletă mai largă de emoţii;
are dificultăţi în a mânca, a dormi sau a merge la toaletă;
nu poate face diferenţa între fantezie şi realitate;
pare foarte pasiv;
nu poate înţelege comenzi formate din două părţi (legate cu prepoziţii);
nu-şi poate spune în mod corect numele;
nu foloseşte corect pluralul sau timpul trecut atunci când vorbeşte;
nu vorbeşte despre activităţile zilnice sau despre experienţele avute;
nu poate construi un turn din şase sau opt cuburi;
pare inconfortabil cu a ţine un creion în mână;
are probleme la îmbrăcat sau dezbrăcat;
nu se poate spăla pe dinţi;
nu se poate spăla pe mâini;
prezintă o pierdere bruscă de abilităţi achiziţionate anterior.


Si cateva articole pe care le mai poti citi:
http://www.cursuriautism.ro/semne-ca-ar-putea-avea-autism.php
http://www.cursuriautism.ro/semnele-autismului-sunt-vizibile-din-primele-luni-de-viata.php
http://www.cursuriautism.ro/semne-timpurii-de-autism-la-copiii-mici.php
Trimite răspunsul la întrebare
Sunt tătic necenzurat
Abonează-te la newsletter

adevarul.ro

click.ro

Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!